تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/20 - 00:17
کد خبر: 469725

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

شرایط دریافت وام شهریه اعلام شد / آتش سوزی در یکی از آزمایشگاه های دانشگاه شریف

 شرایط دریافت وام شهریه اعلام شد  / آتش سوزی در یکی از آزمایشگاه های دانشگاه شریف

موضوعات مورد مورور امروز شامل جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق و جزئیات آزمون دستیاری دوره‌های تخصصی اعلام شد و عمر برخی ساختمانهای خوابگاهی حداقل ۵۰ سال است و دیگر موارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد مورور امروز شامل جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق  و  جزئیات آزمون دستیاری دوره‌های تخصصی اعلام شد و عمر برخی ساختمانهای خوابگاهی حداقل ۵۰ سال است و دیگر موارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

عمر برخی ساختمانهای خوابگاهی حداقل ۵۰ سال است

 دکتر احمد نوحه‌گر در چهل‌ و یکمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه کشور که در دولت در حال نهایی شدن بوده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، یک برنامه مسئله‌محور است، گفت: دانشگاه به عنوان نهاد حل مسئله باید برای حل مسائل کشور ورود جدی‌تری داشته باشد و از طرفی مشکلاتی که آموزش عالی با آنها مواجه است نیز جزو مسائل کشور محسوب می‌شود. بنابراین امیدواریم در سال ۱۴۰۲ و همزمان با ارائه و بررسی برنامه هفتم توسعه، دانشگاه‌ها با کمک سازمان‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه، بتوانند در زمینه حل مشکلات پیشگام بوده و چابک عمل کنند. بر این اساس انتظار داریم آموزش عالی و فناوری کشور به عنوان موضوع مهم و اساسی در نظر گرفته شده و رفع چالش‌ها و مشکلات این حوزه به دید سرمایه‌گذاری، و نه هزینه در نظر گرفته شود.(جزئیات بیشتر)

 جزئیات آزمون دستیاری دوره‌های تخصصی اعلام شد

دانشگاه‌های علوم‌پزشکی که مجری برگزاری آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تخصصی هستند، آزمون کتبی فلوشیپ را در روز ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌کنند.

 براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج بررسی مدارک و مجوز شرکت در آزمون، روز شنبه ۶ خرداد ماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.  

داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تخصصی می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه دریافت کنند. آزمون دستیار دوره‌های تخصصی در روز ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود و کلید سوالات نیز در همان روز منتشر می‌شود.   داوطلبان می‌توانند یک روز پس از برگزاری آزمون کتبی یعنی ۲۶ خرداد، درخواست اعتراض خود نسبت به آزمون کتبی را ثبت‌کنند. روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه به عنوان روز‌های رسیدگی به اعتراضات آزمون کتبی درنظر گرفته شده است.(جزئیات بیشتر)

جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق

، دکتر محسن عباسی به عنوان مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جدیدترین مصوبه خود در مورد آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه پزشکی تصمیم گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از سال ۱۴۰۳ آزمون ارتقا دستیاران پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی واگذار می‌شود.

عباسی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی در دانشگاه‌های کلان مناطق در هر سال از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌های تربیت کننده دستیار ابلاغ خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

شرایط دریافت وام شهریه اعلام شد

  مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بخشنامه ای درباره وام شهریه به روسای استانی مراکز دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و روسای دانشگاه های غیرانتفاعی ارسال کرد.

براساس این بخشنامه مهلـت درخـواست وام شــهریه از ابتـدای نیم سـال جـاری آغـاز شـده و تـا تـاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ تمدید شده است.

کـاربران دانشــگـاه هـا و مراکز آمـوزش عـالی و معـاونین دانشــجـویی حـداکـثر تا روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ (غیر قابل تمدید) فرصت خواهند داشت تا نسـبت به بررسـی و تأیید درخواست های وام درسامانه جدید اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

شرایط ثبت‌نام کودکستان‌ و پیش‌دبستانی اعلام شد/ اعلام سن دقیق ثبت‌نام برای هر دوره

 به موجب دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام مدارس از سوی رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مقررات و ضوابط عمومی ثبت‌نام در کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی به شرح زیر است:

۱ - ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها (دوره اول و دوم) بر اساس مفاد شیوه‌نامه «مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ها» انجام می‌شود.

۲- ثبت‌نام تمام کودکان در کودکستان‌ها در سامانه سیدا الزامی بوده و مسئولیت ثبت‌نام بر عهده مدیر کودکستان است.

- کودکستان‌هایی که مجاز به دریافت شهریه هستند باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

مراسم تقدیر از انجمن‌های علمی و دانشجویی برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر: در این مراسم از انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشکده‌های  مهندسی کامپیوتر، معدن، مکانیک، پلیمر، دریا و شیمی  تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است: تقدیر از انجمن‌های علمی و دانشجویی برتر به سبب فعالیت‌های چشمگیر آنان  در  زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، نشریات علمی دانشجویی، برگزاری مسابقات و رویدادها، برگزاری بازدید‌های علمی هدفمند و. صورت گرفت.(جزئیات بیشتر)

همکاری دانشگاه آزاد با مهندسان چینی برای ساخت مسکن با فناوری جدید

 نشست سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با هیأتی از مهندسان شرکت «گروه اول راه‌آهن چین» در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این نشست که به منظور فراهم کردن مقدمات اجرای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و اعضای هیأت علمی برگزار شد، گزارشی از تاریخچه تأسیس و فعالیت شرکت چینی و نحوه ساخت مسکن توسط این شرکت ارائه شد.(جزئیات بیشتر)

آتش سوزی در یکی از آزمایشگاه های دانشگاه شریف

حوالی ساعت ۳ بامداد امروز، آزمایشگاه مکانیک خاک در همکف دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف آتش‌ گرفته و تمامی وسایل آن نیز سوخته است.

براساس اعلام «روزنامه شریف»، علی‌رغم مهار آتش‌سوزی، حرارت اتاق همچنان ادامه دارد و شیشه‌ها و بخش‌هایی از آزمایشگاه در حال فروریختن است و تا اطلاع ثانوی امکان تردد دانشجویان به این دانشکده وجود ندارد.(جزئیات بیشتر)

محدودیتی برای جذب نخبگان نداریم/ سهمیه های جذب دو فراخوان امسال

 محمد خلج امیرحسینی درباره روند جذب نخبگان به عنوان هیأت علمی گفت: محدودیت خاصی برای جذب نخبگان به عنوان هیأت علمی نداریم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جذب نخبگان افزود: اگر نخبگان برای جذب به عنوان هیأت علمی به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند و بنیاد نیز آنها را تأیید کرده و به مرکز جذب وزارت علوم معرفی کند، در صورتی که دانشگاه‌ها موافق باشند فرایند جذب آنها انجام می‌شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: درباره سهمیه جذب اعضای هیأت علمی در دو فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال جاری گفت: اگر سهمیه‌های جذب مانند سال قبل باشد در مجموع دو فراخوان ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر امسال جذب خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

ایران ۴۵۰ هزار مقاله ISI در ۲۰ سال گذشته منتشر کرده است

 رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق گفت: در چرخه توسعه متخصصان سه مرحله را اساسی می‌دانند؛ نخست تولید علم، دوم انتشار و سوم بهره‌برداری است.

وی افزود: تولید علم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. بر اساس گزارش استنفورد در ۲۰ سال ۴۵۰ هزار مقاله ISI از سوی محققان جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.(جزئیات بیشتر)

کانون دانشجویان فارغ‌التحصیل بین الملل تشکیل می شود

محمدجواد سلمانپور، معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان، در مراسم اختتامیه نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: نگاه سازمان به دانشجویان بین‌الملل به عنوان عنصری برای ایجاد تمدن اسلامی است و آن ها باید بتوانند با انتقال علم به قوی‌تر شدن کشورشان کمک کنند و به چرخش نظم نوین جهان حرکت بخشند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: از شما دانشجویان انتظار می‌رود که اولا ارتباط خود را مستقیم و یا غیرمستقیم با رایزنان علمی و فرهنگی حفظ کنید، دوما بستر تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان و انجمن‌های دوستی با ایران را فراهم کنید تا دست به دست یکدیگر بتوانیم رسالت فرهنگی خود را در عرصه تبیین حفظ کنیم.ت.(جزئیات بیشتر)

آموزش و پرورش هم خارج از نوبت، خودرو شاسی‌ بلند دریافت کرده است!

 احسان ارکانی، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری و نماینده نیشابور در مجلس گفت: اطلاعاتی به دست ما رسیده درخصوص قرارداد یکی از شرکت های خودروسازی که محصولات شاسی بلند نیز تولید می کند که تعدادی خودرو به وزارتخانه های دولتی و نهاد ریاست جمهوری واگذار کرده و این مسیر تداوم دارد.

یک بسته فروش ویژه برای افراد معرفی شده از وزارتخانه های مختلف توسط این خودروساز اختصاص یافته که اسامی این سازمان ها و وزارتخانه ها در اختیار ما قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

۳۰ شهریور آخرین مهلت دفاع دانشجویان ارشد سوره

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده آخرین مهلت ثبت درخواست دفاع در سامانه گلستان ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ است‌. در زمان ثبت درخواست، الصاق گزارش همانندجویی ایرانداک الزامی است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top